MOS2S

Actief project?
Ja
Project foto of beeld
Logo MOS2S
Korte beschrijving

Crowd journalistiek en verrijkte live evenement belevingen

Het onderzoeksproject MOS2S  is gericht op crowd journalistiek en verrijkte live evenement belevingen.

Sociale media en user-generated content worden steeds meer gebruikt bij gebeurtenissen die breaking news zijn. Mensen weten echter vaak niet wat ze precies te zien krijgen, waarom het belangrijk is en vanwaar er gestreamd wordt. Live streaming apps tonen wat nieuw is, maar niet noodzakelijk het “nieuws”. Dat wil MOS2S veranderen door van de gebruikers reporters te maken. Journalisten coachen de eindgebruikers en geven real-time feedback om kwaliteitsvolle en relevante nieuwsbeelden te verzamelen op sleutellocaties van de gebeurtenis. Via een dashboard met user-generated content, sociale media en databronnen worden gedeelde beelden en informatie slim gefilterd en in context geplaatst. Op deze manier kan de journalist een interactieve en inzichtelijke nieuwsbeleving vanuit meerdere invalshoeken creëren.

Ook voor (geplande) live evenementen is het concept van toepassing en onderzoeken we hoe beelden van aanwezigen door coaching een meerwaarde kunnen zijn. Deze verrijking kan zowel de beleving vooraf, tijdens als na het evenement omvatten.

Partners
Kiswe, Nokia Bell Labs, iMinds IDLab, Amsterdam ArenA, TNO, Inmotio, Game On, KPN, BoscH, Moovr, ETRI
Startdatum
Einddatum
Youtube/Vimeo filmpje