CPN

Actief project?
Project afgelopen
Project foto of beeld
Logo CPN
Korte beschrijving

Personalisatie en contextualisatie van nieuws en actualiteit

Mediabedrijven, groot en klein, zijn verspreid over Europa, resulterende in een enorme hoeveelheid aan culturele diversiteit. Miljoenen nieuwsitems moeten gebruikers gericht kunnen bereiken. Het CPN project wil deze uitdaging aangaan door een nieuwe aanpak voor de personalisatie van digitale content te ontwikkelen. Dit maakt het mogelijk voor zowel grote als kleine mediabedrijven om content gerichter te kunnen verspreiden. Voor de mediagebruikers zorgt CPN voor een betere aflevering van nieuws, inzichten en informatie, in het juiste formaat, op het juiste moment, en in de juiste context.

Partners
imec, Deutsche Welle, Engineering - Ingegneria Informatica SPA, Wan-Ifra, Live Tech SRL, Athens Technology Center, Digital Catapult, Dias Publishing House Ltd
Startdatum
Einddatum
Youtube/Vimeo filmpje
Contactpersonen
Gerelateerde artikels

VRT MYNWS 2.0

In het kader van het Europese onderzoeksproject CPN (Content Personalisation Network) zijn we inmiddels toe aan de derde en laatste pilootstudie rond gepersonaliseerd nieuws. 

Terugspoelen naar Media Fast Forward

Naar goede gewoonte organiseerde de VRT Media Fast Forward met de bedoeling om de hele Vlaamse media-, technologie- en innovatiesector samen te brengen rond de toekomst van media. Het jaarlijkse inspiratie- en netwerkfestival mocht ruim 1000 bezoekers verwelkomen op de nieuwe Brusselse locatie ‘The Egg’.

Wat we leerden van VRT MyNWS: een testpiloot over nieuwspersonalisatie

Eind maart experimenteerde VRT Innovatie samen met de nieuwsdienst vier weken lang met VRT MyNWS, een webapplicatie die lezers een nieuwsaanbod op maat van hun interesses wil brengen. Het experiment werd geleid door VRT in het kader van het Europees CPN-project. Binnen dat project bouwt VRT Innovatie mee aan een software die mediaorganisaties toelaat hun nieuwsaanbod te personaliseren.

VRT NWS experimenteert met gepersonaliseerd nieuws

Om gerichter te kunnen informeren experimenteert VRT NWS met een nieuwe webapplicatie gebaseerd op artificiële intelligentie. Die maakt het mogelijk om lezers een nieuwsaanbod op maat te brengen. Het experiment maakt deel uit van het CPN-project, geleid door VRT Innovatie, dat als doel heeft om software te bouwen die Europese mediaorganisaties toelaat hun nieuwsaanbod te personaliseren.

VRT toont innovatieprojecten tijdens ICT event van Europese Commissie

Van 4 tot 6 december strijkt ICT - Imagine Digital, Connect Europe - neer in Wenen, een onderzoek en innovatie event dat focust op de digitale transformatie van maatschappij en industrie in Europa. Ook VRT Innovatie zal aanwezig zijn met verschillende projecten in de grootse exhibition hall. Daar ontdek je binnen verschillende thema’s onderzoeksprojecten en resultaten, gefinancierd door de Europese Unie.

5 nieuwe innovatieprojecten goedgekeurd voor Europese subsidiëring!

5 ingediende onderzoeksprojecten van VRT Innovatie zijn goedgekeurd voor financiering door de Europese Commissie. Om evoluties binnen de mediasector op te volgen en innovatie te stimuleren, werkt VRT samen met Europese partners aan nieuwe projecten voor een betere service en mediabeleving in de toekomst. De nieuwe projecten, met succes ingediend door VRT collega Mike Matton, zetten in op co-creatie, personalisatie, engagement en interactie.