STEAMS

Actief project?
Ja
Project foto of beeld
logo
Korte beschrijving

Technologie en storytelling om samenwerkend leren te stimuleren

STEAMS verkent de meerwaarde van nieuwe technologieën, pedagogische scenario's en storytelling om het leren samenwerken te bevorderen, zowel in het onderwijs als in professionele context. STEAMS zal een prototype van een schaalbaar en flexibel leerplatform ontwikkelen die hybride leervormen ondersteunt. Dit leerplatform omvat slimme tools zoals data-gedreven groepssamenstelling, een slimme editor voor configureerbare leerscenario’s, multimodale meettechnieken om processen van samenwerkend leren zichtbaar te maken.

VRT zal in dit project de EDUbox toolbox verder uitbouwen en focust specifiek op de ontwikkeling van nieuwe vormen van educatieve storytelling voor samenwerkend leren in middelbare scholen. We zullen ook experimenteren met een virtuele moderator die de EDUbox-ervaring kan faciliteren in groepsgebaseerde leerprocessen en de interactie tussen het individu, groep en klas kan coördineren. Het uiteindelijke doel is om de EDUbox toolbox en format op een heel flexibele manier schaalbaar en bruikbaar te maken voor meerdere leerplatformen en leerkrachten.

 

Partners
FTRPRF, Hudson, Uitgeverij Averbode, ITEC, KUL Augment
Startdatum
Einddatum
Contactpersonen
Trefwoorden
Gerelateerde artikels

Het verhaal van EDUbox: hoe innovatie een idee kan omzetten in een educatief platform

Het afgelopen jaar heeft EDUbox een plaatsje veroverd in het onderwijslandschap als een educatief medium om jongeren kennis te laten maken met een bepaald maatschappelijk thema. Elke EDUbox komt steeds tot stand in samenwerking met partners die hun expertise inzetten rond een bepaald thema. Ook het ontstaan en de groei van het concept zelf is een verhaal van samenwerking, zowel met externe partners, als met verschillende VRT-collega’s.