VRT MYNWS 2.0: inzichten uit een pilootstudie rond nieuwspersonalisatie

Binnen het Europese innovatieproject CPN hebben we de laatste pilootstudie rond de personalisatie van nieuws afgerond. Hiermee spelen we in op de toenemende interesse naar recommenders om nieuwsartikels te selecteren en aan te bieden op maat van de mediagebruiker. Met de pilootstudie van VRT MYNWS trachten we op een transparante manier gepersonaliseerde nieuwsberichten aan te bieden en te onderzoeken hoe recommenders gebruikers beter kunnen informeren.

Vijf tips & tricks die jij kan leren uit de Video Snackbar Hub Webinars

Op vrijdag 3 april organiseerde Video Snackbar Hub* zijn allereerste live Q&A webinar over mediaproductie, nieuwsuitzendingen en live streaming in tijden van corona. Gedurende twee interactieve uren deelden enkele sleutelsprekers hun tips & tricks over hoe we onze normale dagelijkse werkactiviteiten kunnen aanpassen aan de huidige omstandigheden. 

MediaMotorEurope steunt veelbelovende Europese deeptech-pioniers bij de ontwikkeling van de mediaoplossingen van morgen

MediaMotorEurope (MME), een nieuw project dat medegefinancierd wordt door het Horizon 2020-programma van de Europese Commissie, wil stimulansen bieden aan veelbelovende Europese deeptech-pioniers die bezig zijn om de prominentste actuele uitdagingen van de media-industrie op te lossen. Het wil ze steunen bij het ontwikkelen van schaalbare mediaoplossingen.

VRT en EDI lanceren nieuwe big data uitdagingen voor start-ups en kmo’s

Het Europese project EDI lanceert samen met VRT voor een derde jaar op rij een nieuwe golf aan uitdagingen. EDI is een fonds van in totaal 5 miljoen euro om de data-economie in Europa aan te moedigen. 80 start-ups en kmo's hebben al deelgenomen aan het programma, dat gedurende 8 maanden groeimogelijkheden geeft, waaronder een financiering tot wel 100.000 euro. 

VRT MYNWS 2.0

In het kader van het Europese onderzoeksproject CPN (Content Personalisation Network) zijn we inmiddels toe aan de derde en laatste pilootstudie rond gepersonaliseerd nieuws. 

Dit was VRT Innovatie op IBC

Het team van VRT Innovatie stond dit jaar met 5 projecten op IBC, de jaarlijkse hoogmis voor de internationale mediasector te Amsterdam. Samen met partners liet de innovatieafdeling bezoekers gepersonaliseerde en interactieve radio beleven, mediatoepassingen in een smart city verkennen en de mogelijkheden van technologie voor mediatoegankelijkheid ontdekken. Een van de stands werd volledig handgetekend door designer Anne Manteleers. Een beeldverslag ontdek je hier.

VRT Innovatie bezorgt bezoekers interactieve en persoonlijke mediabeleving op IBC

Van 13 tot 17 september is de innovatieafdeling van de VRT vertegenwoordigd op IBC de jaarlijkse hoogmis voor de internationale mediasector te Amsterdam. VRT innovatie presenteert er samen met haar partners 5 projecten rond persoonlijke en interactieve media, en samen innoveren. Aan verschillende projectstanden beleven bezoekers onder andere hoe live radio en online diensten elkaar kunnen versterken en hoe radiostations hun uitzendingen kunnen integreren met digitale en sociale media.

Abonneer op