Media Fast Forward 2017 - A Trip Down Memory Lane

Media Fast Forward

Dit jaar organiseerde VRT samen met de VAR en BOZAR een speciale editie van Media Fast Forward, het jaarlijks inspiratie – en netwerkevenement van VRT Innovatie. Op 5 december bracht Media Fast Forward ondernemers, onderzoekers, beleidsmakers en iedereen met interesse in media-innovatie samen om de toekomst van media vorm te geven. 

Met nieuwe technologieën zoeken we naar extra manieren om verbonden te blijven in de wereld van morgen. Op hun beurt brengen die technologieën nieuwe uitdagingen en verwachtingen met zich mee zoals fake news, data en personalisatie. Om de betekenis en impact van media en technologie onder aandacht te brengen, zetten 25 (inter)nationale sprekers inspirerende verhalen en voorbeelden in de kijker. Zo had James Williams van Oxford University het over de aandachtseconomie waarin we leven, vertelde Malik Azzouzi over de verhaalgedreven strategie van Vice en focuste Liesbet Vrieleman op hoe het nieuws in de toekomst gebracht kan en moet worden.

Zaal M

 

Daarnaast haalde deze editie het belang van samenwerking aan in de toekomst. Een tweede zaal  zette 12 (Europese) onderzoeksprojecten, 41 startups en 3 technologiebedrijven in de kijker met hun innovaties. 

Terarken zaal

Je kan alle presentaties hier bekijken! Liever eerst een overzicht van wie - wat - hoe? Bekijk dan eerst deze intro door Fredo De Smet.

Meer weten? www.mediafastforward.be

Trefwoorden