Data, video & crowdsourcing
Thema's als data, smart cities, video en crowdsourcing kwamen aan bod tijdens verschillende presentaties en talkshows. Phil Fearnley van MyBBC vertelde over hoe de Britse openbare omroep big data gebruikt om haar relatie met het publiek te transformeren. Wouter Quartier, strategisch manager VRT, speelde daar op in met de opportuniteiten van data.
Ook de Nederlandse BNN-VARA was van de partij, met de makers van het YouTube-programma #BOOS. Floris Daelemans interviewde jonge YouTube-programmamakers over hun ideeën en inzichten in het maken van online content.
Hack the sound en Music For Life
Floris bracht ook resultaten van een eigen project rond on demand radio: Hack the Sound. Marieke Lycke toonde het STON project rond automatische ondertiteling en Jolien Durwael en Pieter Baert vertelden over het VRT Start-up-project rond superdiversiteit. Daarnaast toonden Rik Bauwens en Steven Lemmens het verhaal achter de Moments-app, eerder getest op festivals als Dranouter en Leffingeleuren, en nu op Music for Life.
Demo's in Sandbox
Op de locatie van de VRT Sandbox kon je je onderdompelen in verschillende virtual reality demo’s. Marijn Goossens bracht het verhaal van Paradijs, de eerste VR fictiefilm in Vlaanderen, Luk Overmeire sprak over hoe virtual reality een TV-ervaring kan versterken. Ook Wonen.tv en Boeva & the Games kon je ontdekken.
Het hele evenement was live te volgen op mediafastforward.be en alle presentaties zijn vanaf nu te bekijken op het YouTube-kanaal van VRT Innovatie. Ook op de Facebookpagina kan je een fotoverslag vinden en enkele interviews van Ben Roelants, de FB-livereporter van Media Fast Forward!
Bedankt aan alle hosts, sprekers en aanwezigen!